Termin: 30/08/2020
Lokalizacja: Sklep Bolter, ul. Podwale 6
Limit graczy: 14
Zgłoszenia - https://tourneykeeper.net/Singles/TKLeaderboard.aspx?id=3226
Stoły 44x30, raczej gęsto zastawione (min. 1 element terenu na każdy kwadrat 12x12)

Rozkład jazdy:
Każda gra - 1:20h

10:00 - rejestracja
10:15 - start pierwszej gry
11:40 - start drugiej gry
13:00 - start trzeciej gry
14:20 - przerwa
14:40 - start 4 gry
16:00 - koniec 4 gry
OPCJONALNIE: jeśli wszystko będzie szło zgodnie z rozkładem jazdy i w podanych czasach jest możliwość zagrania 5 bitwy. Wymaga to od uczestników Terminowego kończenia swoich gier i oddawania wyników
17:30 - sprzątanie i pakowanie

Budowa armii (zgodnie z rulespackiem GT od GW):
1. limit punktowy: 555
2. max dwa takie same datasheety,
3. początkowe CP do dyspozycji: 3
4. Koszt detachementów oraz zwrot CP za warlorda w detachemencie zgodny z rulebookiem
5. Dopuszczone modele z FW bez limitu (należy posiadać zasady do wglądu dla przeciwnika ze sobą),
6. W przesłanej rozpisce należy określić:
6.1. model warlorda oraz jego warlord trait
6.2. model posiadający darmowy relikt, wraz z nazwą tego reliktu
6.3. wszystkie dodatkowe relikty kupione za CP przed grą oraz modele dla których zostały kupione
6.4. wszystkie dodatkowe warlord traity kupione za CP przed grą oraz modele dla których zostały kupione
6.5. wszystkie psychic power dla każdego modelu mogącego z nich korzystać,
6.6. inne specjalnej umiejętności modeli/jednostek które do tej pory można było wybrać przed grą
UWAGA DUŻA ZMIANA: NIE MOŻNA ZMIENIAĆ RZECZY Z PKT.6 PRZED KAŻDĄ GRĄ. RZECZY WPISANE W ROZPISKĘ ZOSTAJĄ TAKIE SAME NA KAŻDĄ GRĘ. (jeżeli masz stratagem umożliwiający np. zmianę czaru na psykerze, możesz go użyć w trakcie gry)
7. Specialist detachementy z książek Vigilus są zabronione.

Na stołach będą tylko 3 rodzaje terenów:
1. Lasy (za rulebookiem:dense cover, defensible, difficult ground): 
1.1. Każdy las jest wysoki co najmniej na 3",
1.2. przy przejściu przez las kara -2" do ruchu, szarż, advance, fall back. Jeśli masz fly, ignorujesz tę zasadę,
1.3. Jeżeli linia strzału pomiędzy jednostkami przebiega przez las, strzelasz z modyfikatorem -1,
1.4. Jednostki <<INFANTRY>> znajdujące się w lesie będące celem szarży mogą:
1.4.1. strzelać overwatch na 5+
1.4.2. nie strzelać overwatcha, ale dodają +1 do trafienia w najbliższym fight phase

2. Ruiny (za rulebookiem: scaleable, breachable, light cover, defensible, obscuring) - wszystkie budynki posiadające okna:
2.1. jednostki <<INFANTRY>>, <<SWARM>> oraz <<BEAST>> mogą przechodzić przez ściany ruiny
2.2. jednostki <<INFANTRY>>, <<SWARM>>, <<BEAST>> oraz wszystkie posiadające <<FLY>> mogą kończyć ruch na piętrach ruiny. 
2.3. jednostki znajdujące się w ruinie (podstawka modelu musi dotykać podstawki ruiny) dostają +1 do save od strzelania. W przypadku jednostki posiadającej więcej niż jeden model, aby mieć bonus do rzutu WSZYSTKIE modele MUSZĄ znajdować się w ruinie,
2.4. Jednostki <<INFANTRY>> znajdujące się w ruinie będące celem szarży mogą:
2.4.1. strzelać overwatch na 5+
2.4.2. nie strzelać overwatcha, ale dodają +1 do trafienia w najbliższym fight phase
2.5. Ruina blokuje LoS po całym swoim obrysie, od ziemi do nieskończenie wysoko. Jednostki dotykające podstawki ruiny mogą wytyczać LoS na normalnych zasadach (tj. true LoS). Parter ruin traktujemy jakby były tam okna (OTWARTY).

3. Ściany (za rulebookiem: defence line, breachable, dense cover, defensible, unstable position) - wszystkie małe budynki bez okien niższe niż 5", wysokie ściany w kształcie litery "L":
3.1. jednostki <<INFANTRY>>, <<SWARM>> oraz <<BEAST>> mogą przechodzić przez ściany,
3.2. można wykonać szarżę na jednostę znajdującą się 1" od ściany. Możesz walczyć w zasięgu 2" od wrogiego unitu (tj. bijemy przez ścianę)
3.3. Jeżeli linia strzału pomiędzy jednostkami przebiega przez ścianę, strzelasz z modyfikatorem -1,
3.4. Jednostki <<INFANTRY>> znajdujące się w obrębie ściany (1") będące celem szarży mogą:
3.4.1. strzelać overwatch na 5+
3.4.2. nie strzelać overwatcha, ale dodają +1 do trafienia w najbliższym fight phase
3.5. Jednostki nie mogą kończyć swojego ruchu na terenie (tj. nie włazimy na ściany)


Kolejność czynności przed grą:
1. gracze wykładają znaczniki zgodnie z rozgrywaną misją
2. gracze wybierają i notują na kartach wybrane secondary objectives
3. gracze rzucają kością. Wygrany wybiera kto będzie Atakującym, a kto Obrońcą
4. Obrońca wybiera stronę na której chce się rozstawiać
5. Gracze deklarują jednostki które będą w rezerwach, w transportach oraz w deep strike (jeśli posiadasz stratagemy które umożliwiają umieszczenie jednostki w deep strike, należy użyć ich teraz).
Co najmniej połowa liczby twoich jednostek oraz nie mniej niż połowa kosztu punktów jednostek musi rozpocząć na stole
6. Gracze umieszczają swoje jednostki na stole na przemian, zaczynając od obrońcy
7. Gracze rzucają kością. Wygrany wybiera, czy chce zacząć, czy chce oddać zaczynanie przeciwnikowi
8. Gracze wykonują wszystkie czynności przed grą (np. scout move, redeploy, itd). Jeśli obaj gracze posiadają takie umiejętności, zaczyna ten który będzie grał jako pierwszy.
9. Rozpoczęcie bitwy


Misje turniejowe:
Zostaną podane do 14.08, na podstawie misji z Rulebooka oraz GT packa.
Każda misja trwa 5 tur.

Rozpiski:
proszę o przesyłanie rozpisek do 24.08.2020 włącznie na adres 40k.turniej@gmail.com
Cutoff wydanych książek: 22.08.2020

Parowania:
pierwsze parowania losowe, kolejne systemem szwajcarskim zgodnie ze zgłoszonymi wynikami.

Wyniki:
Wyniki każda para raportuje w tourneykeeperze podając wynik w punktach z gry (suma primary i secondary, np 65 do 46) 
Do zdobycia jest 360 (bądź 450) punktów z gier oraz łącznie 90 punktów za:
a). 50 pkt za poprawną, bezbłędną rozpiskę (nie w formacie wklejki z battlescribe), przesłaną w regulaminowym terminie do 24.08
b). 20 pkt za pomalowaną armię (0pkt - mniej niż 50% pomalowane, 10pkt - więcej niż 50% pomalowane, 20pkt - 100% i podstawki)
c). 10 pkt za kompletny wyświg (0pkt - brak, 5pkt - na bohaterach, 10pkt - całość)
d). 10 pkt za komplet przygotowanie do gry (kości, miarka, znaczniki, prysznic przed turniejem)