I.
Informacje ogólne
Wejściówka
płatna 40 zł, dla klubowiczów 30 zł, przelewem lub gotówką na miejscu – koszt
tymczasowo wzrósł ze względu na to, że zamierzamy dokupić terenów.
Zapis
na turniej odbywa się przelewem lub mailem na adres: bartoszwalczak97@gmail.com.
Przelew
gwarantuje pierwszeństwo!!!
Dane
do przelewu:
Bartosz
Walczak
mBank
56 1140 2004 0000 3102 7725 8965
Tytuł
#FGB + nick oraz imię i nazwisko.
Decyduje
kolejność wpłat.
Wejściówka
jest bezzwrotna, chyba że turniej się nie odbędzie.
Adres: Figurkowe Gry Bitewne (Żelazna 69A).
II.
Zasady
Sędzia:
Walchuck
Kompozycja
armii:
-
Battle-forged,
-
Strike force, 2000 pkt
- FW
dopuszczony
Proxy
dopuszczone w rozsądnej ilości. Każdy prox musi być uprzednio wysłany do
organizatora mailem (bartoszwalczak97@gmail.com). Armie z zaakceptowanymi
proxami nie otrzymują punktów za modelarkę.
Niezaakceptowane
proxy zostaną usunięte z gry.
Należy
zgłosić również konwersje chyba, że już były akceptowane na jednym z
poprzednich turniei. Niezgłoszone konwersje również zostaną usunięte z gry.
Gramy
na zasady podstawowe, kodeksy, FAQ, Chapter Aproved, FAQ WTC itd. wydane do
dnia 17 sierpnia 2023 roku.
Jeżeli
jakaś zasada nie została doprecyzowania to sędzia ma prawo dokonać odpowiedniej
wykładni.
Gramy
na stoły 60x44.
Gramy
na aktualnych mapach WTC - mapy zostaną wydrukowane dla każdego stołu. Wszystkie
okna na parterze małych ruin traktujemy jakby ich nie było / była tam ściana /
było zabite dechami. Wszystkie ruiny mają podstawki.
Gra
trwa pełne 5 tur, w wypadku nierozegrania wszystkich tur liczymy punkty z
ostatniej rundy lub dokończamy theoryhammerem, jeśli zgadzają się na to obaj
gracze.
Gra
na zegar nie jest obowiązkowa, chyba że wymaga tego jeden z graczy.
Jeżeli
przeciwnikowi skończy się czas to może jedynie rzucać save oraz scorować punkty
- jeżeli przeciwnik celowo spowalnia rzuty savów należy zawołać sędziego.
Jeśli
do końca rundy zostało 15 minut to nie zaczynamy nowej tury (nie dotyczy
theoryhammera).
Jeśli
rozegrano mniej niż 4 tury gracze wpisują 10-10 w dużych i 0-0 w małych.
Punktacja:
Max.
45 z primary
Max.
45 z secondary
Nie
liczymy 10pkt za malowanie
Różnica
w małych.............Wynik
0-4
............................... 10 - 10
5-9
............................... 11 - 9
10-14
........................... 12 - 8
15-19
........................... 13 - 7
20-24
........................... 14 - 6
25-29
........................... 15 - 5
30-34
........................... 16 - 4
35-39
........................... 17 - 3
40-44
........................... 18 - 2
45-49
........................... 19 - 1
50+
.............................. 20 – 0
BYE
jest wart 15 punktów w pierwszej i drugiej rundzie oraz 13 w ostatniej rundzie.
FAQ:
Core rules:
https://www.warhammer-community.com/wp-content/uploads/2023/06/dLZIlatQJ3qOkGP7.pdf
Rules commentary: https://www.warhammer-community.com/wp-content/uploads/2023/06/KBvH5h3oY5QREpmG.pdf
WTC:
https://worldteamchampionship.com/wtc-rules/
Dokumenty
powyżej są podstawą i muszą każdemu być znane, jeżeli któryś punkt poniżej nie
zgadza się z Rules Comeenntary najlepiej dajcie znać.
Najważniejsze:
Pamiętajcie proszę wszyscy, że gramy w nową edycję, której zasad prawdopodobnie
nikt z nas do końca nie pamięta - a już zwłaszcza wszystkich armijnych.
Starajcie się być jak najjaśniejsi w komunikacji. Rules Commentary wiele
pomogło, ale na pewno znajdziemy mnóstwo dziur, które nie są tam zaadresowane.
W każdym razie: pierwszą zasadą jest gentlemans play i jeżeli jest coś wobec
czego są wątpliwości to dogadajcie się z przeciwnikiem zanim to będzie miało
znaczenie, a jak się nie uda to wołajcie mnie.
Nigdy
tego nie pochwalam, ale tym razem będę wyjątkowo cięty na próby złapania
przeciwnika na gotch'ya i inne kruczki związane z nieznajomością zasad.
Dodatkowe
uściślenia / pytania (trochę na siłę, bo prawie wszystko o co pytacie jest w
RC):
Czy
fly naprawdę nic nie robi?
Tak
Czy
serio mogę bić unit, którego nie szarżowałem?
Serio
Czy
mogę całą armią wejść do rezerw?
Nie,
max 50%, w tym max 25% w Strategic Reserves
Czy
Wave Serpent jest nieszarżowalny?
Niestety
nie - dostawiamy się do hulla
Czy
wolno grać CWE lub GSC?
Pod
groźbą linczu
Czy
musze mieć karty misji?
Ależ
oczywiście
Czy
wolno ustawiać wyniki?
Pomidor
Czy
turniej będzie zgłoszony do ligi?
Pomidor
III.
Misje:
Sweeping Engagement / Sites of Power / Sweep and Clear
Search and Destroy / Supply Drop / Supply Lines
Crucible of Battle / Purge the Foe / Chilling Rain
IV.
Bonusowe i ujemne punkty
-
wrzucenie na tourneykeepera poprawnej rozpiski w formacie .txt przed końcem 17
sierpnia 2023 roku: 2 VP
-
niewysłanie rozpiski przed końcem 17 sierpnia 2023 roku: -2 VP, a w skrajnych
przypadkach osób, które notorycznie nie wysyłają rozpisek oznacza wykreślenie z
turnieju
- w
pełni pomalowana armia, zawierająca rozróżnienia oddziałów (o ile się
powtarzają): 3VP,
-
armia pomalowana w 50%, zawierająca rozróżnienia oddziałów (o ile się
powtarzają): 2 VP,
-
brak przygotowania do gry (miarka, kostki, zasady armii) – 2VP,
-
przesłanie listy w formacie battlescribe: -5VP,
-
nie zapisanie się przez Tourneykeepera do godziny 21:00 18 sierpnia 2023 roku
skutkuje wykreśleniem z turnieju,
-
brak przelewu do godziny 21:00 18 sierpnia 2023 roku skutkuje wykreśleniem z
Tourneykeepera,
-
spóźnienie się w oddaniu wyników: -1VP dla obu graczy za każdą minutę, -5VP za
każdą minutę przy opóźnieniu 5 minut,
-
wałki, kłótnie, wszelkie inne przewinienia gracza: od -1VP, po -60VP, w skrajnych
przypadkach wyrzucenie z turnieju.
V.
Ramówka:
Rejestracja:
10:00
I
runda: 10:05-13:05
II
runda 13:10-16:10
przerwa:
16:10-16:40
III
runda 16:40-19:25
Lista
zapisanych będzie publikowana przez organizatora w poście na wydarzeniu.
Instrukcja
wklejenia rozpiski:
Otwieracie
główną stronę TK, a następnie po lewej stronie w tabelce „my tournaments”
klikacie nazwę armii i wklejacie rozpiskę.