ZASADY
- W lidze rozgrywamy 4 gry na zasadach Matched Play wg. zasad z rulebooków i najbardziej aktualnych FAQ. Gry rozgrywane są na terenach Open, Close Quarters albo Hazardous Terrain - zależnie od tego jak ustalą to między sobą gracze.
- Mapy i scenariusze losowane są przez graczy przed rozegraniem meczu. Obowiązuje paczka zawarta w zasadach Critical Ops.
- Na zagranie gry są dwa tygodnie, z możliwością przedłużenia ze względu na szczególne okoliczności.
- Stoły na których toczą się rozgrywki mają wymiary 30" na 22" (standardowa plansza do KillTeam), a jako terenów domyślnie używa się tych pochodzących z zestawów KT.
- Challenge są dostępne tylko w I rundzie. Pozostałe pairingi zostaną wylosowane zgodnie z systemem szwajcarskim.
- Rostery mogą być zmieniane z rundy na rundę
- Warunkiem dołączenia do ligi jest zapisanie się do turnieju w Tourney Keeper.
- Głównym kanałem komunikacji w lidze jest wydarzenie na FB, oraz konwersacja "Kill Team" na Messengerze.
- W każdej grze można zdobyć do 22 VP(16 primary i 6 z tac ops, brak punktów za hobbystykę)
- Proxy modeli mogą zostać dopuszczone do gry po uprzedniej zgodzie organizatora.
- WYSIWYG nie jest wymagany, ale poszczególne modele muszą być jasno rozpoznawalne dla przeciwnika.
- Duże punkty są liczone następująco: Win - 2, Draw - 1, Lose - 0. W ramach małych punktów należy wpisać sumę swoich VP zdobytych podczas gry.
- Pierwsza runda zaczyna się 24.03.2024r., a ostatnia kończy 02.06.2024r.
WYTYCZNE DO TERENÓW OPEN
I. Deploy
1. Wszelkie tereny mające cechę "Vantage" powinny zostać ustawione i odległości powyżej 1 cala od deploymentu każdego gracza.
2. Oba deploymenty powinny być zasłonięte minimum w 1/3 przez przeszkody o cesze "Heavy" (Chodzi zarówno o obscure, jak i możliwość wystawienia operative'a od razu za coverem)
3. Tereny powinny być rozstawione tak, aby jednostka o największej podstawce w danej grze, mogła legalnie przejść między nimi.
II. Punkty
1. Żaden z punktów nie powinien znaleźć się na terenie z cechą "Vantage" - Jedynym wyjątkiem mogą być znaczniki na środku planszy.
2. Z żadnego znacznika nie powinno być przestrzału na więcej niż 2 inne punkty.
3. 4 znaczniki z 6 powinny być w bezpośrednim sąsiedztwie terenu o cesze "Light"
III. Vantage
1. Każdy vantage point powinien pozwalać na ostrzał od 25% do 33% pola bitwy położonego niżej (nie licząc swojego deploymentu).
2. Każdy vantage point nie może mieć linii ostrzału z dowolnej pozycji na nim na więcej niż 2 punkty.