Klub Graczy Marauder ma zaszczyt zaprosić na turniej Warhammera 40000

[Obrazek: 9aTaTCh.png]

Rzeź Pełną Parą vol.1

Wydarzenie na fb:
GV: https://wh40k.pl/showthread.php?tid=34469
Limit graczy: 24 (12 par)
Stoły: 44x60 zgodnie z formatem Strike Force
Wejściówka: 20zł od osoby
Gramy wg zasad FAQ WTC 9ed Warhammera 40000

Zapisy:

W przypadku dużej ilości chętnych, o wejściu będzie decydować kolejność przedpłat.

KLUB GIER BITEWNYCH I PLANSZOWYCH "MARAUDER"

nr 74 1140 2004 0000 3002 7905 6585

Kwota: 40zł/para

Tytułem: Nazwa teamu 40k turniej czerwiec

Przedpłata jest bezzwrotna, przeznaczona na nagrody i wsparcie bazy terenowej lokalu

Proszę również o zapisanie się do Tourneykeepera:


Rozkład jazdy:
Każda gra - 2:45h + 15 minut między grami na przejście między stołami i ogarnięcie się po grze

9:00 - rejestracja
9:30 - start pierwszej gry
12:30 - start drugiej gry
15:30 - start trzeciej gry
18:15 - sprzątanie i pakowanie, rozdanie nagród

Im szybciej załatwimy rejestrację, tym szybciej zaczniemy grać i dzięki temu może znajdziemy chwilę na dłuższą przerwę między grami, proszę więc o punktualność.

Budowa armii na turniej parowy:
Zasady tworzenia armii/par:

Pary:
1. Każda para składa się z dwóch graczy. W parze dany Codex może pojawić się tylko raz.
3. Pojedynczy gracz nie może grać dwiema armiami.

Gracz:
- tworzy swoją rozpiskę w zakresie 800 punktów, wg zasad battle-forged(czyli obowiązuje rule of two, maks dwa takie same datasheety oprócz troops i transport),
mając do dyspozycji Arks of Omen Detachment lub Patrol Detachment oraz korzystając ze wspólnej puli CP (patrz niżej)
- każdy gracz ma swojego warlorda, który ma dostęp do gemu "warlord trait"
- każdy gracz ma dostęp do gemu "relic"
- brak dostępu do stratagemu "heroic support"
- modele Legends - zbanowane

Pary:
- obaj gracze posiadają WSPÓLNĄ pulę CP - 6 CP na start do wydania na stratagemy przed grą i w czasie gry. Regeneracja CP normalnie: 1 na początku każdej tury do wspólnej puli i ew. odzyskiwaczka.
- wszystkie podstawowe stratagemy z rulebooka obowiązują w odniesieniu do całej pary (jeden przerzut na parę na fazę, jeden autopass liderki na bitwę na parę itd.)
- armie w parze mogą tworzyć kombinacji detachmentów:
Arks of Omen + Arks of Omen
Arks of Omen + Patrol Detachment
Patrol Detachment + Patrol Detachment
- obaj gracze w parze rozgrywają swoją turę symultanicznie
- obie armie nie są traktowane wobec siebie jako wrogie (nie można deklarować ataków na modele armii sojuszniczej, negatywne aury nie oddziałowują na modele z pary)
- obie armie nie są traktowane jak przyjazne - nie działają na nie pozytywne aury, stratagemy i inne efekty, nawet jeżeli spełnione są wymagania keywordów. Dotyczy to także różnego rodzaju oddziałowywań - np. aura -1 T modeli Death Guardu nie jest brana pod uwagę dla działań sojusznika Death Guardu.
- obie armie są liczone jako jedna wspólna pod ustalenie jak dużo pkt/unitów możecie obaj dać do deepstrika i rezerw, dalej na stole musi zacząć połowa unitów i połowa punktów licząc łącznie wasze obie armie
- zasada look out sir:
a) przyjazne modele ochraniają bohatera z armii sojuszniczej
b) przyjazne modele nie utrudniają strzelania jednostkom armii sojuszniczej we wrogiego bohatera

Scorowanie!
- na potrzeby punktowania obie armie traktowane są jako jedna w kontekście kontrolowania znaczników pod Primary, realizacja secondarek ogólnych typu assassinate, no prisoners itd.
- można użyć secondarek frakcyjnych
- Secondarkę frakcyjną może skorować tylko dana frakcja tj. np. do trzymania znaczników (lub konkretnego punktu na mapie) liczą się tylko te znaczniki na których są modele tej frakcji
  daną akcję psioniczną lub zwykłą może wykonywać tylko unit danej frakcji
  do zabijania liczą się tylko unity które zostały zniszczone (dobite) w wyniku ataku tej frakcji
  w przypadku liczenia kto zabił więcej (np. orkowe Stomp 'em Good) liczymy unity obu przeciwników zabite przez orków do zabitych orków przez unity obu przeciwników)
  do secondarek typu "być w danych ćwiartkach" liczymy tylko ćwiartki w których są modele tej danej frakcji
  do secondarek typu "żadnych przeciwników w danej ćwiartce" liczymy oczywiście modele obu przeciwników

Kolejność czynności przed grą:
1. gracze wykładają znaczniki zgodnie z rozgrywaną misją
2. gracze rzucają kością. Wygrany wybiera kto będzie Atakującym, a kto Obrońcą. Obrońca wybiera stronę na której chce się rozstawiać
3. gracze wybierają i notują na kartach wybrane secondary objectives
4. Gracze deklarują jednostki które będą w rezerwach, w transportach oraz w deep strike (jeśli posiadasz stratagemy które umożliwiają umieszczenie jednostki w deep strike, należy użyć ich teraz).
Co najmniej połowa liczby twoich jednostek oraz nie mniej niż połowa kosztu punktów jednostek musi rozpocząć na stole
5. Gracze umieszczają swoje jednostki na stole na przemian, zaczynając od obrońcy
6. Gracze rzucają kością. Wygrany zaczyna pierwszą rundę.
7. Gracze wykonują wszystkie czynności przed grą (np. scout move, redeploy, itd). Jeśli obaj gracze posiadają takie umiejętności, zaczyna ten który będzie grał jako pierwszy.
8. Rozpoczęcie bitwy


Misje turniejowe: 12, 22, 23 (zagramy je właśnie w tej kolejności)
Każda misja trwa 5 tur.

Rozpiski:
proszę o przesyłanie rozpisek do 14.06.2023 włącznie na adres Augusst13@gmail.com
Proszę o przesłanie obydwu rozpisek w jednym pliku TXT.
Cutoff wydanych książek: 11.06.2023

Parowania:
pierwsze parowania losowe, kolejne systemem szwajcarskim zgodnie ze zgłoszonymi wynikami. W przypadku nieparzystej liczby graczy będzie tzw. BYE.

Wyniki:
Każda para może zdobyć w swojej grze maksymalnie 90VP (45 primary, 3x15 secondary)

Widełki wyliczane z różnicy VP zdobytych w bitwie:

10-10 : 0-4
11-9 : 5-9
12-8 : 10-14
13-7 : 15-19
14-6 : 20-24
15-5 : 25-29
16-4 : 30-34
17-3 : 35-39
18-2 : 40-44
19-1 : 45-49
20-0 : 50+


10 pkt - Rozpiska wysłana w pliku TXT!!!!
do 14.06.2023 włącznie w poprawnym formacie (WTC, albo konwerter BS -> WTC ( https://40001format.xyz/ ) )(adres: Augusst13@gmail.com)

2 pkt - za 100% pomalowanych modeli (ocena sędziego) ALBO 1 pkt za 50%

2 pkt - za 100% modeli z WYSYWIG (ocena sędziego) ALBO 1 pkt za 50%

1 pkt - za rozróżnienie oddziałów (ranty, wyróżniające się naramienniki, gumki itd.), armia z oddziałami niewymagającymi rozróżnienia (każdy unit w rozpisce jest inny) dostaje ten 1 pkt z automatu.
5 DP za przygotowanie do turnieju (miarka, kostki i zasady swojej armii)



Punkty karne:
- 3 DP za spóźnione oddanie wyników do 5 minut po czasie (dla obu graczy lub tego, który przekroczył czas jeśli zegar był w użyciu)

- 10 DP za spóźnione oddanie wyników do 10 minut po czasie (dla obu graczy lub tego, który przekroczył czas jeśli zegar był w użyciu)

- 20 DP za spóźnione oddanie wyników po 10 minutach po czasie (dla obu graczy lub tego, który przekroczył czas jeśli zegar był w użyciu)

-1-60 DP - zależnie od przewinienia i decyzji sędziego

Punkty dodatkowe i punkty karne przyznawane są po trzeciej grze (bez wpływu na parowania).



Kolejność miejsc ustalana jest na podstawie:

W pierwszej kolejności liczymy duże punkty (DP). W przypadku remisu pierwszeństwo mają punkty uzyskane z gier (bez oceny modelarskiej). W przypadku dalszego remisu sprawdzamy różnicę VP ze wszystkich gier. W przypadku identycznej różnicy liczy się większa liczba VP. W przypadku remisu we wszystkich powyższych wielkościach, gracze z takim samym wynikiem zajmują ex equo to samo miejsce.